Dormir en dues fases

Petita notícia a La Vanguardia: “¿Realmente necesitamos dormir ocho horas seguidas?”.

Resposta: sembla que no era l’habitual ni el considerat normal fins fa dos segles, que el més “humà” és dormir en dues fases, amb un parell d’hores de vetlla a mitjanit. Que la idea que el normal és dormir vuit hores seguides es comença a estendre amb la implantació de la il·luminació natural al segle 18è. Si és cert, trobo molt curiós que com a cultura haguéssim oblidat això.

Ja ho havia llegit al bloc d’en Mark Sisson, amb més detalls.

Ara dormo bé (fa uns anys, menys). Tot i així, un cop al mes em passa això que em desperto a les 2 completament desvetllat. Em llevo, surto a mirar el cel una estona, o llegeixo una mica, i torno a agafar el son com si res. Ara sé que és normal i em preocuparà menys.

Aquesta entrada ha esta publicada en Diversos, Exercici. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Dormir en dues fases

  1. Me ha hecho mucha gracia esto de calentar la cama en mi casa teniamos un aparato de madera y poniamos una sarten vieja dentro del aparato y poniamos un poco de cenizas y unas cuantas hascuas de fuego y las tapabamos con un poco mas de cenizas y este aparato se llamaba el ruc.
    Soc catalana y me dond vergonya de no sabe escriura amb catala
    Mª. Dolors

    • Hola, Mª. Dolors. Perdona que hagi tardat tant en dir res, tinc el blog deixat.

      El “ruc”, la meva àvia en parlava, jo ja no he conegut.
      Jo crec que haurem de tornar a aquestes coses, que són més barates, gasten menys i funcionen igual de bé.

      Que preciós això de la Masoveria la Serra. No ho coneixia. Qualsevol cap de setmana ens hi acostem.

      No passis vergonya per això del català. Són circumstàncies de la vida i la història de cada persona i del país.

      Records,
      caminaquecaminaras

Deixa un comentari

